E-postfakturans sändningsuppgifter
Suuli möjliggör även sändning av elektroniska fakturor till medlemmarnas e-postadresser (det förutsätter att medlemmarna själva fyllt i sin e-postadress och valt att få fakturan per e-post). Den elektroniska fakturan kräver vidare att föreningens faktureringsuppgifter är inskrivna under ”E-postfakturans sändningsuppgifter”.
Den elektroniska fakturans mottagare ser föreningens sändningsuppgifter fastän fakturan skickas från den egna e-postadressen eller från övriga e-postadresser. E-postfakturans sändningsuppgifter skrivs alltså in fast avsändaren använder samma e-postadress någon annanstans.
Om föreningen skickar ut information genom Suuli:s e-postadress, visas samma avsändaruppgifter som skrivs in under e-postfakturans sändningsuppgifter.
Bankkonton
Ett bankkonto har många funktioner i Suuli. De bankkonton som används för fakturor anges under faktureringsuppgifterna. Bankkontouppgifterna behövs även för bokföringen, och detta kan ändras under ”Inställningar.”
Då bankkontot anges, anges bankens namn, IBAN-kontonummer och bokföringskonto. Bankkontona kan vara flera. Bankkontot syns på den elektroniska fakturan och på den utskrivna fakturan i den form som kontot angivits. Det är viktigt att under dessa inställningar koppla ihop rätt bankkonto med rätt bokföringskonto.
Redan ifyllda bankuppgifter kan ändras eller raderas genom attklicka på knapparna . Observera att det kan finnas flera olika bankkonton på samma faktura. Kom ihåg att spara ändringarna genom att klicka på knappen ”Spara”.