I Suuli finns en lista på misslyckade sända email. Orsak till att sändningen misslyckats kan vara
- utrymmet fullt på mottagarens adress
- felaktig adress(t.ex. skrivfel)
- adressen eller servern finns inte längre
Användningssätt
Uppgifter om misslyckade sända meddelanden finns i Verktygsmenyn under knappen Misslyckade sända meddelanden. Du kan välja mellan tre olika listor:
- sända email
- sända fakturor
- sända betalningspåminnelser
Listan visar mottagarens emailadress, information om problemet, tidsstämpel och kvitteringsknapp. Dessutom visas för fakturorna och betalningspåminnelserna en länk till respektive dokument.
I kolumnen för feluppgifter finns närmare uppgifter om varför emailsändningen har misslyckats.
Med kvitteringsknappen får du bort felet ur uppgifterna i Suuli. Exempelvis då du har rättat en felaktig emailadress får du med hjälp av kvitteringsknappen felet bortkvitterat från listan. Om rättelsen gäller fakturor eller betalningspåminnelser betyder kvitteringen att alla rader som hänför sig till de här dokumenten försvinner från listan. Då du kvitterar en emailadress försvinner alla de meddelanden som har samma adress.